سامانه خدمات الکترونیک شعب و نمایندگی ها

معرفی راه حلمعرفي راه حل

سازمان ها و ارگانهایی که دارای شعب، نمایندگی ها و مراکز استانی هستند، خدماتی را به صورت ویژه به این مراکز زیرمجموعه ارائه می کنند. این خدمات معمولاً دارای فرآیندهایی هستند که پس از طی مراحل مشخص منجر به تأیید، تصویب یا صدور سندی می شوند. حتی ارائه گزارشات از سوی شعب و نمایندگی ها یا مراکز استانی دارای روال مشخصی از تنظیم تا تأیید و ذخیره گزارش است. به علاوه سازمان علاقه مند است نتایج فرآیندها یا گزارشات نهادهای زیرمجموعه را در قالب گزارش های تجمیعی/ چکیده و یا نمودار مورد بررسی قرار دهد. راهکار تولید خدمات الکترونیک شعب و نمایندگی ها برای پوشش این نیاز از سازمان ها دیده شده است. از جمله خدماتی که تاکنون در این حوزه طراحی و اجرا شده است به موارد زیر اشاره می شود.
  • ارائه گزارشات دوره ای از نهادهای زیرمجموعه به نهاد مرکزی در سازمان.
  • فرآیندهای خود اظهاری.
  • فرآیندهای ممیزی نهادهای تابعه.
  • فرآیندهای تأیید و تصویب تغییرات نهادهای تابعه.
  • داشبوردهای نمایندگی ها و شعب با امکان نمایش خلاصه و شرح مراودات.

ويژگي هاي برترويژگي هاي برتر :

  • امکان یکپارچه سازی با فرآیندهای صدور مجوز.
  • اطلاع رسانی بین مراکز از طریق پنل ارسال و دریافت پیام، پیام کوتاه و ایمیل.
  • ثبت و ذخیره سازی کلیه تعاملات صورت گرفته به صورت مترمزکز.
  • امکان صدور هر نوع تأییدیه به صورت آنلاین و سیستمی.
  • امکان پیوست نمودن اسناد در فرآیندها. امکان ارتباط فرآیند با سایر بانک های اطلاعاتی.
  • سامانه مدیریت اسناد پیشرفته با قابلیت نسخه بندی اسناد.
  • گزارشات جامع فرآیند ها همراه با نمودار.
  • فرم های چند مرحله ای، ثبت توضیحات فیلدها، اعمال محدودیت های ورود داده جهت افزایش دقت تکمیل فرم ها، واسط گرافیکی کاربرپسند.

تجربه پیاده سازیتجربه پیاده سازی :

  • خدمات الکترونیک دفاتر گردشگری کل کشور از طریق سامانه خدمات الکترونیک سازمان میراث فرهنگی
  • سامانه نمایندگی های شرکت ایرتویا
بالا