سامانه نظام انتقادات و پیشنهادات

معرفی راه حلمعرفي راه حل

نظام يا سيستم پيشنهادات ، تكنيكي است كه مي‌توان از فكر و انديشه هاي كاركنان براي مسئله يابي، چاره‌جويي و حل مسائل و مشكلات سازماني بهره جست. بر اساس نظام پيشنهادات كليه كاركنان از عالي ترين رده سازماني تا پايين ترين سطح آن مي‌توانند پيشنهادات، ايده‌ها ، ابتكارات و نظرات خود را براي رفع نارسايي‌هاي موجود در روند كاري و يا بهبود روشهاي انجام كار و يا افزايش كيفيت توليد ارائه دهند. البته نظام پيشنهادات فقط انتقاد نيست بلكه در آن راه چاره نيز ارائه مي‌گردد.

ويژگي هاي برترويژگي هاي برتر :

  • مبتنی بر وب و بر بستر اینترنت یا شبکه داخلی سازمان که به راحتی در اختیار پرسنل قرار می گیرد.
  • دارای ساده ترین مسیر ممکن برای دسترسی به سامانه.
  • فرآیند ثبت انتقاد و پیشنهاد دارای رویه مشخص و بدون هرگونه پیچیدگی است.
  • نحوه اطلاع رسانی سامانه ( Notification ) سامانه به نحوی است که هرگونه تغییر وضعیت روی انتقاد یا پیشنهاد ثبت شده به اطلاع کاربر و مدیر سیستم می رسد.
  • فرم های ثبت تا حد امکان از بخش های محتوایی مشخص تشکیل شده است که تکمیل فرم ها تسهیل گردد.
  • کاربر سیستم دارای داشبورد و میزکار در این بخش است تا بتواند علاوه بر بررسی و مشاهده پیامهای سیستم و مدیر و پاسخگویی به آن از تحولات صورت گرفته روی پیشنهادات/انتقادات جاری خود با خبر شود. در ضمن به تاریخچه پیشنهادات گذشته خود نیز دسترسی داشته باشد.
  • انتقادات/پیشنهادات از گروه بندی منطقی پیروی می کند تا امکان مدیریت پیشنهادات/انتقادات به راحتی برای مدیر سیستم و کاربر وجود داشته باشد.

کارکردها/موارد استفادهکارکردها/موارد استفاده :

  • ثبت پیشنهاد / پیگیری وضعیت پیشنهاد
  • ارجاع کارشناسی
  • ثبت نتایج بررسی و امتیازها
  • محاسبه و ثبت پاداش ها
  • فرم های آیین نامه / فرم ثبت و ارائه پیشنهاد / فرم کارشناسی / فرم بررسی / فرم اجرا
  • تعریف شاخص های ارزیابی و امتیازدهی و بازه های امتیاز
  • تعریف انواع پیشنهاد
  • تعریف حوزه های تأثیر پیشنهاد
  • تعریف کامل نمودار سازمانی، پست های سازمان و کارمندان تعریف واحد های ذینفع
  • تعریف گردش کار پیشنهاد/ انتقاد
  • گروه های کارشناسی / گروه های اجرایی
  • تعریف سیکلهای مختلف گردش پیشنهاد از پیشنهاد دهنده به دبیرخانه و کمیته ها
  • انواع گزارش ها
  • امکان اطلاع رسانی از طریق پیام کوتاه / ایمیل / تلفن گویا / شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام
  • مدیریت کاربران
  • امکان ارتباط با دیگر سامانه های سازمان
بالا