علل پیدایش و موفقیت سامانه های مدیریت کسب و کار

علل پیدایش و موفقیت سامانه های مدیریت کسب و کار
در تمامی فعالیت های اقتصادی چه مبتنی بر محصول باشد چه خدمت، یکی از خواسته های مهم صاحبین کسب و کار داشتن ابزاری برای مدیریت جامع و یکپارچه است. منظور از مدیریت همان تعریف فرآیند مدیریت از برنامه ریزی و سازماندهی تا رهبری و پایش است. اما برای رسیدن به این هدف اکثر مدیران مجبورند ترکیب و تلفیقی از مجموعه نرم افزارهای عمومی یا تخصصی را تهیه نموده و با برقراری ارتباطات بین این نرم افزارها که غالباً به صورت دستی صورت می گیرد و به روز نیست سعی در رسیدن به این هدف می کنند که در اکثر موارد نتیجه لازم را به همراه ندارد. 
اگر هزینه های سنگین خرید نرم افزارهای دارای لایسنس را در نظر نگیریم باز هم پیچیدگی های این نرم افزارها بعضاً به حدی است که امکان استفاده از نرم افزار را بسیار سخت کرده و یا صاحبان کار صرفاً از بخش کوچکی از نرم افزار بهره می برند و بسیاری از قابلیت های نرم افزار تا پایان دوره بهره برداری بدون استفاده می ماند.
نگاهی به ابزارهای پرمخاطب مایکروسافت در این حوزه نظیر SharePoint، Dynamics X و Dynamics CRM و تجربه پیاده سازی این ابزارها در مجموعه هایی با مقیاس های متفاوت نشان داده است اگرچه در برخی از کسب و کارها با صرف هزینه و زمان زیاد و ایجاد یک فرهنگ جدید مبتنی بر ابزار توانسته اند از ظرفیت های این نرم افزارها بهره ببرند اما در سایر کسب و کارها نه فقط باعث اتلاف سرمایه شده بلکه در نهایت به شکست نرم افزار انجامیده است. البته علل شکست می تواند متنوع باشد اما شاید علت واقعی عدم برازش راه حل به مسئله بوده است.
درچنین فضایی سامانه های مدیریت کسب و کار یا Business Management System – BMS بروز و ظهور می کنند. ابزارهایی که به صورت یکپارچه و منسجم ضمن مدیریت کسب و کار با بهره گیری از تجمیع داده ها و با ابزارهای پیش بینی شده تحلیل داده می تواند تمام وجود یک کسب و کار را فراگرفته و جایگزین گروهی از نرم افزارهای تک منظوره باشد.
در واقع در این ابزار بخش های زیر در حوزه مدیریت کسب و کار به صورت مکانیزه اداره می شود.
1. تعریف اهداف اعم از اهداف فروش، تولید، حجم پروژه و ...
2. برنامه ریزی و تعیین تاکتیک های رسیدن به اهداف و انعکاس در سامانه.
3. مدیریت ارتباط با مشتری و مجموعه فعالیت های مرتبط با مشتری.
4. تعیین مکانیزم های بازاریابی و فروش و اجرای آنها.
5. مدیریت پروژه ها از ثبت سفارش و قرارداد تا تحویل به کارفرما.
6. حوزه پشتیبانی و مدیریت خدمات پس از فروش.
7. مدیریت وظایف کارکنان.
8. مدیریت فروش و مالی از صدور پیش فاکتور تا صدور صورتحساب. 
اگر شما مدیر یک کسب و کار باشید و بتوانید در لحظه یک نمای 360 درجه از تک تک مشتریان خود داشته باشید، از این اطلاعات منسجم و به روز احساس رضایت خواهید کرد. وقتی تاریخچه، تعاملات، فعالیت ها، قراردادها، سفارشات، درخواست های پشتیبانی، پروژه ها، وظایف پرسنلی که مرتبط با مشتری است و بسیاری از اطلاعات دیگر در کنار هم و به صورت یکجا از یک مشتری می بینید، به سهولت و با اطمینان بیشتری می توانید تصمیم گیری کنید.
با این معرفی خلاصه از سامانه مدیریت کسب و کار و در پایان نگاهی می اندازیم به بهترین سامانه های مدیریت کسب و کار در سال 2016.
تعداد امتیازات :

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

نظرات ارسال شده

هم اکنون هيچ نظري ارسال نشده است. شما مي توانيد اولين نظردهنده باشد.

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

آرشیو آموزش

نظرات کاربران

بالا