سئو و بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوا

Irandnn - در سال‌های اخیر درباره سئو و بازاریابی محتوا مطالب زیادی گفته و نوشته شده است.
شاید شما هم بر این عقیده باشید که سئو در نقطه مقابل بازاریابی محتوا قرار دارد، ولی واقعیت آن است که این دو نه تنها با هم تعارضی ندارند، بلکه مکمل و متمم یکدیگرند.
در اینجا به طور مختصر به چند ترفند در این خصوص اشاره می‌کنم:

1. برای انسان ها مطلب بنویسید

دقت داشته باشید که شما باید مطالب‌تان را برای کاربران بنویسید تا مشکلی از آنها حل کنید و نفعی به آنها برسانید.
محتوانگاری برای ربات‌های اینترنتی و موتورهای جستجو نه تنها این موجودات دیجیتال را خوشحال نمی‌کند بلکه اصولاً گوگل با این قضیه مشکل دارد و برای آن جریمه و مجازات در نظر گرفته است.
به نظر می‌رسد جستجوگرهای اینترنتی در این خصوص کاملاً ایثار می‌کنند و انسان‌ها را بر موجودات مجازی ترجیح می‌دهند

2. سئو نوک کوه یخ

از یاد نبرید که سئو فقط بخشی از پازلِ جذب کاربر است و نه همه آن.
بر همین اساس اگر چه مواردی همچون سئو، جستجو، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک سایت شما را بالا ببرد ولی شما نباید از دیگر عناصر مهم غافل شوید.
اگر مایل هستید بدانید چه مقداری از ترافیک سایت‌تان، از جستجو و سئو ناشی شده، Google Analytics را باز کنید و با مراجعه به بخش Acquisition، قسمت Overview را مطالعه نمایید.
در اینجا شما می‌توانید دریابید که چه بخش از ترافیک سایت، از این عوامل هفت‌گانه نشات گرفته است:

  1. سرچ طبیعی (Organic search)،
  2. ایمیل
  3. مستقیم (کاربرانی که مثلاً با تایپ آدرس سایت‌تان در مرورگر وارد آن شده‌اند)،
  4. ارجاعی (کاربرانی که از سایت دیگری که میزبان آدرس سایت شما بوده، آمده‌اند)
  5. شبکه‌های اجتماعی
  6. جستجوهای پولی (تبلیغاتی)
  7. دیگر شیوه‌ها (مواردی که در شش مورد فوق نمی‌گنجد).

 مت کاتس (Matt Cutts) مهندس برجسته و نام‌آشنای گوگل و یکی از تاثیرگذاران بخش سئوی این شرکت می‌گوید من قویاً این ایده را که افراد باید راه‌های متنوعی برای دسترسی به مخاطبان خود داشته باشند تایید می‌کنم.
وی می‌گوید شما نباید فقط به گوگل متکی باشید.

3. سئو متاثر از شبکه‌های اجتماعی است

از زمانی که گوگل الگوریتم مرغ مگس‌خوار را عرضه نمود، نشانه‌های اجتماعی (Social Signals) تاثیر بیشتری بر جستجوها یافته‌اند.
در نتیجه، بازاریاب‌های محتوا باید به این مهم توجه داشته باشند که امروزه داشتن یک استراتژی مستحکم در خصوص شبکه‌های اجتماعی امری بسیار مهم و اجتناب‌ناپذیر شده و در واقع بخش مهمی از سئو به شمار می‌رود.

4. صبر بسیار بباید...

وقتی شما تازه بازاریابی محتوای سایت‌تان را آغاز می‌کنید، دور از واقعیت است که بپندارید کاربران در همان روزهای اول از سر و کول سایت بالا می‌روند!
در حقیقت سئو فرایندی زمان‌بر، طولانی مدت و دیربازده است و نباید انتظار داشته باشید که ترافیک سایت شما را به طور معجزه‌آسایی ارتقاء دهد.  

5. فنی باشید

بهینه‌سازی سئو مستلزم انجام برخی امورِ کاملاً فنی است.
مثلاً شما باید مطمئن شوید که صفحات سایت‌تان به طور صحیح در موتورهای جستجو ایندکس می‌شود و یا شما دارای صفحات 301 redirect  هستید.
برای انجام این کارها باید بدانید چه محتواهایی در دست دارید و این محتواها در کدام بخش‌های سایت جای گرفته است.

منبع: ترجمه نسبتاً آزاد از Content Marketing Institute

تعداد امتیازات :

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

آرشیو آموزش

نظرات کاربران

بالا