رویدادهای مهم بازاریابی موبایلی در سال 2017

رویدادهای مهم بازاریابی موبایلی در سال 2017

Irandnn - بازاریابی خلاقانه می‌تواند کسب‌وکارها را از این رو به آن رو کند. یکی از این حوزه‌ها که نیازمند توجه خاص است، مقوله «بازاریابی موبایلی» است.
با توجه به این که امروزه دسترسی کاربران به محتواهای وب، بیش از گذشته از طریق ابزار همراه صورت می‌پذیرد، این نوع بازاریابی اهمیت ویژه‌ای یافته است.
از همین ابتدای سال 2017، کسب‌وکارها باید کمابیش بدانند که در سال جدید روندهایی برتر این حوزه چیست و چگونه باید با آنها تعامل داشته باشند.
سایت Small Business Trends به برخی از این روندهای مهم اشاره کرده که قسمت‌هایی از آن در ذیل می‌آید:

1. جستجوی موبایلی

یکی از فاکتورهای مهمی که امروزه کسب‌وکارها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، موضوع «دیده شدن از طریق جستجوهای موبایلی» است.
همه می‌دانیم که امروزه استفاده از ابزار همراه (اعم از تلفن همراه هوشمند، تبلت، فبلت و غیره) روند صعودی دارد و این ابزار به ویژه نزد جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است.
بر همین اساس شما باید وب‌سایت خود را به صورت واکنش‌گرا (Responsive – ریسپانسیو) طراحی کنید.  
در این نوع طراحی، وب‌سایت‌ها بسته به محل نمایش آنها که می‌تواند رایانه رومیزی یا موبایل باشد، به طور خودکار تغییر شکل داده و در واقع خود را با مانیتور هماهنگ می‌کنند.
این کار دو فایده دارد: اول این که اعتبار و رتبه سایت شما نزد گوگل بالا می‌رود، و دوم این که بازدیدکنندگان از کار با سایت شما خسته نشده و از حرفه‌ای بودن آن لذت می‌برند.
اکنون دیگر کافی نیست که سایت‌تان را سازگار با موبایل یا به اصطلاح mobile friendly طراحی کنید.
وظیفه بعدی شما این است: شناسایی کلیدواژه‎های رایج در جستجوهای موبایلی که در صنعت شما اتفاق میافتد.
به عنوان مثال، مشتریان بالقوه معمولاً با موبایل‌های خود چه چیزهایی در رابطه با کسب‌وکار شما جستجو می‌کنند؟
با شناسایی این کلیدواژه‌ها، راحت‌تر می‌توانید در این عرصه فعالیت نمایید و خودی نشان دهید.

2. پرداخت موبایلی

امروزه خدمات پرداخت همراه (Mobile Payment) به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است و این سرویس‌ها یکی از بهترین شیوه‌های پرداخت قیمت کالا و یا نقل و انتقال پول به شمار می‌رود.
یکی از دلایل این امر، استفاده آسان و راحت و نیز کم هزینه بودن این نوع خدمات است؛ و همچنین تنبلی انکارناپذیر کاربران اینترنتی!
 شما باید حتماً این گزینه را در کسب‌وکارتان لحاظ کنید؛ یعنی افراد بتوانند هزینه خرید کالا و سرویس از شما را با اسمارت فون پرداخت نمایند.
در اهمیت این روش همین بس که امروزه کلید Buy (خرید) در بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب دیده می‌شود.
ضمناً فراموش نکنید که روند خرید نباید پیچیده باشد و نیز نباید کاربر را مجبور کند که برای پرداخت هزینه‌ها، مراحل متعددی را سپری نماید، زیرا این کار احتمال خرید را کاهش می‌دهد.
باز هم تنبلی مردم این دوره زمانه را به شما یادآور می‌شوم!

3. اپلیکیشن‌های موبایلی

اپ موبایل (Mobile app) به زبان ساده یعنی یک برنامه که برای اجرا در ابزار همراه طراحی و تولید شده است.
نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می‌دهد که 72 درصد مردم آمریکا، موبایل‌های خود را ساعتی یک بار چک می‌کنند.
بخش عمده زمانی که این افراد به موبایل خود اختصاص می‌دهند، صرف کار با اپلیکیشن‌ها می‌شود.
اگر کسب‌وکار شما فاقد یک اپ است، اکنون وقت آن فرا رسیده که دست به کار شوید.
این برنامه‌های کوچک ولی مفید چند مزیت دارند:

  1. افزایش تعاملات کاربران
  2. ارتقاء و رشد آگهی از برند (Awareness Brand)
  3. ارائه اطلاعات ارزشمندی درباره کاربران و نحوه تعاملات آنها به مدیران کسب‌وکارها.

خوشبختانه طراحی و تولید اپلیکیشن‌های موبایلی، با هزینه‌ای نسبتاً اندک امکان‌پذیر است و به همین دلیل برای بیزینس‌های کوچک نیز کاملاً مقرون به صرفه می‌باشد. 

تعداد امتیازات :

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

نظرات ارسال شده

هم اکنون هيچ نظري ارسال نشده است. شما مي توانيد اولين نظردهنده باشد.

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

آرشیو آموزش

نظرات کاربران

بالا