سامانه آموزش مجازی برای چه کسانی مناسب است؟

سامانه آموزش مجازی برای چه کسانی مناسب است؟

Irandnn - در طول 20 سال گذشته نرم‌افزارهای مربوط به مدیریت پایگاه‌های داده پیچیده، با چارچوب‌های دیجیتالِ مدیریت آموزش و ارزیابی، ترکیب و یکپارچه شده است.

اکنون هر کاربر می‌تواند با LMS مواد آموزشی بسازد، آنها را دنبال و مدیریت کند و با دیگران به اشتراک بگذارد.

در حال حاضر یک صنعت نزدیک به ده میلیون دلاری حول محصولات و نرم‌افزارهای LMS شکل گرفته است و آموزش مجازی به ابزاری قدرتمند برای  شرکت‌هایی که قصد دارند همگام با دانش روز حرکت کنند، تبدیل شده است.

در واقع اکنون شرکت‌ها می کوشند با استفاده از LMS، سطح علمی کارمندان و مشتریان خود را بالا ببرند و از آن سو، یک سر و گردن بالاتر از رقبا بایستند.

عناصر تشکل‌دهنده یک LMS

امروزه نزدیک به 600 نوع LMS مختلف برای فروش عرضه شده است.

هر یک از این سیستم‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود است که می‌تواند برخی نیازهای یادگیرنده‌ها را پاسخگو باشد.

با این حال برخی عناصر مشترک LMS عبارتند از:

1. لیست‌ها: برگه‌های دیجیتالی برای ثبت حضور و غیاب شرکت‌کنندگان در دوره.

2. کنترل ثبت نام: نظارت بر فرایند ثبت نام در دوره آموزشی و سفارشی‌سازی آن.

3. مدیریت اسناد: آپلود و مدیریت اسنادی که شامل محتویات برنامه تحصیلی است.

4. دسترسی‌پذیری در دیوایس‌های مختلف: ارائه مواد آموزشی از طریق رابط‌های وبی مانند رایانه‌های دسکتاپ، موبایل و تبلت.

5. تقویم آموزشی: ایجاد و انتشار جدول زمانی دوره، زمان اتمام آموزش‌ها و زمان برگزاری آزمون.

6. تعامل دانش‌آموز: ایجاد فضای تعامل بین دانش‌آموزان با راهکارهایی از قبیل پیام‌های فوری، ایمیل و تالارهای بحث و گفتگو.

7. ارزیابی و آزمون: ایجاد شیوه‌های محک‌زنی از قبیل امتحانات قوه و جامع.

8. نمره دهی: امتیاز دادن به عملکرد دانش‌آموزان در طول دوره.

آموزش مجازی برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسب‌وکاری نیاز دارد که کارکنان خود را تحت آموزش قرار دهد.

امروزه با توجه به تخصصی شدن فعالیت‌ها و تولید دانش در حوزه‌های گوناگون، این امر به یک ضرورت تبدیل شده است.

سیستم آموزش مجازی راهبران می‌تواند در حوزه‌های مختلفی به کار گرفته شود، از جمله:

1. شرکت‌های نرم‌افزاری: کمپانی‌های نرم‌افزاری برای آموزش مشتریان خود با چالش‌های عدیده‌ای روبرو هستند.

آنها باید خریدارانی از اقصی نقاط جهان را آموزش دهند تا بتوانند محصولات‌شان را – که بعضاً پیچیده هستند – به خوبی استفاده نمایند.

این شرکت‌ها همچنین باید شرکا و بازاریاب‌های خود را نیز تحت آموزش بگیرند تا فروش بیشتری برای شرکت رقم بزنند.

در جهان امروزی که زبان‌های برنامه‌نویسی و پروتکل‌های اینترنتی مدام در حال تغییر و تحول است، شرکت‌های نرم‌افزاری باید نیروهای خود را به‌روز نگه دارند.

2. بهداشت و درمان:

بیمارستان‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده تجهیزات پزشکی و کلینک‌ها یکی دیگر از مشتریان LMS راهبران محسوب می‌شوند.

مدیران این مراکز باید نحوه صحیح استفاده از دستگاه‌های پزشکی و شیوه‌های درمانی نوین را به نیروهای خود آموزش دهند، به همین دلیل استفاده از یک LMS ضرورت محسوب می‌شود.

3. حوزه دارویی و زیست-فناوری:

صنعت داروسازی توسط قوانین و استانداردهای بالادستی کنترل می‌شود تا از سالم و موثر بودن داروهای تولیدی اطمینان حاصل گردد.

فرایندها و فناوری‌های مورد استفاده در صنعت داروسازی مدام در حال به‌روز شدن است و همین، نیاز ارائه آموزش‌های مستمر به فعالان این بخش را گوشزد می‌کند.

4. بازاریابی و تبلیغات

دنیای بازاریابی با سرعت شتابانی در حال رشد و توسعه است.

امروزه بازاریاب‌ها واقعاً کار سنگینی بر دوش دارند زیرا با توجه به ظهور رسانه‌های متعدد و متدهای جدیدی که عمر بعضی از آنها گاه از چند ماه فراتر نمی‌رود، به‌روز ماندن در این فضا یک باید است.

از این رو بازاریاب‌ها و فعالان عرصه تبلیغات آنلاین، باید پا به پای تحولات نوین به مطالعه و یادگیری بپردازد تا بتواند خود را آپدیت نگه دارند.

LMS می‌تواند پاسخگوی این نیاز باشد.

منبع: Mindflash

تعداد امتیازات :

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

نظرات ارسال شده

نمایندگی ........
نمایندگی ........ پنجشنبه, 24 فروردین,1396 09:02
با سلام آموزش خوبی بود. سپاسگزارم.

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

آرشیو آموزش

نظرات کاربران

بالا