سئو شبیه به برنامه‌ریزی مالی است

سئو شبیه به برنامه‌ریزی مالی است

Irandnn - برخی کارشناسان معتقدند فرمول‌هایی که بر حوزه برنامه‌ریزی مالی حکمفرماست، تقریباً در سئو نیز کمابیش جریان دارد.

امروزه سئو یا بنا به تعریف «بهبود رتبه یک وب‌سایت در نتایج جستجوگرهای اینترنتی»، به نُقل محافل بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. برخی معتقدند سئو چیزی شبیه به برنامه‌ریزی مالی است. من هم با این ایده موافقم.

اصولاً شرکت‌ها در مواجه با سئو، سه رویکرد متفاوت را در پیش می گیرند؛ به این صورت که: 

  1. یا هیچ کاری انجام نمی‌دهند و کلاً بی خیال موضوع می‌شوند؛ یا این که 
  2. یک کارشناس استخدام می‌کنند و کار را به او می‎سپارند؛ و یا این که 
  3. خودشان دست به کار می‌شوند. 

حال با هم نگاهی سریع داریم به این روش‌های سه‌گانه:

1. هیچ کاری نکردن 

در این صورت شما مانند کبک سر در برف فرو می‌برید و از همه دنیای سئو و مصائب تلخ و شیرین آن فارغ می‌شوید. به هر حال «کار نکردن» هم کاری است برای خودش! و یکی از مزیت‌های بزرگ آن، آسان بودنش است!

2. مراجعه به کارشناس 

استخدام یک سئوکار - یعنی کارشناسی که با زیر و بم سئو آشناست و احتمالاً سابقه‌ای چند ساله در این حوزه دارد - راهکار بعدی است. 

البته این شیوه هم دردسرهای خاص خودش را دارد زیرا این فرد باید با حال و هوای شرکت شما آشنا شود، و بتواند از اهداف و استراتژی‌های شما سر در بیاورد.

علاوه بر این شما باید به وسیله ابزارها و متدهای علمی، بتوانید میزان موفقیت وی را در کسب اهداف از پیش تعیین شده اندازه بگیرید و ارتقای سئو و فروش آنلاین سایت‌تان را با دقت برآورد کنید.

3. توسط خود شرکت 

و اما راهکار سوم: خودم دست به کار می‌شوم. آفرین!

اگر چه این کار تلاش فراوانی می‌طلبد و از شما وقت زیادی می‌گیرد و به همین دلیل معمولاً افراد و مدیران از آن واهمه دارند ولی در عوض خوش‌عاقبت است. 

اولین مزیتش آن است که زمان‌تان و تصمیمات‌تان در کنترل خود شما باقی می‌ماند. البته پیشرفت در سئو با همه گستردگی و زیرشاخه‌هایی که دارد کار آسانی نیست.

در اینجا من برخی راهکارهای موفق شدن در گزینه سه را تقدیم می‌دارم:

1. آموزش بینید
خودتان را به گنجینه‌ای از اطلاعات سودمند درباره سئو تبدیل کنید.

در ابتدا اصول اولیه سئو را بیاموزید و سپس به دنبال شیوه‌های فنی‌تر بروید و نیز راه‌های ارزیابی نتایج حاصله را فرا بگیرید (البته اگر پشتکار داشته باشید!) 

برای شروع می‌توانید از سایت‌هایی مثل searchengineland.com استفاده کنید.

2. تعیین هدف 
برای خود اهدافی تعیین کنید. 
یک هدف می‌تواند چیزی شبیه این باشد: من می‌خواهم تا اول شهریور، ترافیک سایتم را 10 درصد افزایش دهم.

3. سریع دست به کار شوید
در حوزه برنامه‌ریزی مالی پیشنهاد می‌شود که شما سرمایه‌گذاری را زود شروع کنید زیرا سود ناشی از سرمایه‌های‌تان به مرور زمان رشد می‌کند و بیشتر می‌شود.  
در سئو نیز همین فرمول برقرار است: هر چه سریعتر اقدام کنید بهتر است، به ویژه با توجه به این خاصیت سئو که نتایج آن دیر به بار می‌نشیند. 

به سراغ سئو بروید، ولو این که در روز زمان اندکی به آن اختصاص دهید.  

4. تَک بعدی نباشید
سئو یک فرایند چندوجهی، پیچیده و در عین حال ظریف است و برای موفقیت در آن باید اقدامات زیادی انجام دهید. به همین دلیل شما نباید بر روی فقط یکی از جنبه‌های سئو – مثل لینک‌سازی - تمرکز کنید.
شما برای موفقیت در سئو نیاز دارید به محتواهای خوب و یکتا، تجربه لینک‌های درونی و برونی، کاربری عالی و خیلی چیزهای دیگر. شاید انجام همه این کارها به صورت همزمان ممکن نباشد ولی به هر حال باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، کارها را به پیش ببرید. 

علاوه بر این جستجوگرهای اینترنتی مرتباً الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهند و همین موضوع بر دشواری و ضرورت به‌روز بودن اطلاعات شما می‌افزاید.

منبع: ترجمه آزاد از وبلاگ الکسا

تعداد امتیازات :

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

نظرات ارسال شده

ratin
ratin شنبه, 13 خرداد,1396 12:14
سلام ممنون از مطلب مفید و سایت بسیار خوبتون موفق باشید.

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

آرشیو آموزش

نظرات کاربران

بالا