تگ عنوان و اهمیت آن در سئو

تگ عنوان و اهمیت آن در سئو

Irandnn - اگر شما در دنیای سئو قدم بگذارید، یکی از اولین و اصلی‌ترین کارهایی که باید انجام دهید پرداختن به تگ عنوان است. تگ عنوان یا Title Tag هم برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت مهم است و هم برای جستجوگرهای وب. متنی که داخل این تگ قرار می‌گیرد، عنوان صفحه را مشخص می‌سازد و در قسمت آدرس مرورگر به کاربر نشان داده می‌شود. 

تگ عنوان یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در سئو است زیرا شما با تلاشی اندک و با صرف زمانی کم می‌توانید این کار باارزش را به سامان برسانید. 

پلتفرم‌های معروف وبلاگ‌نویسی از قبیل وردپرس و دروپال، ابزارهایی برای ساخت و ویرایش این نوع تگ دارند.  

اهمیت آن در سئو 

از قدیم الایام تا کنون تگ عنوان در شمار یکی از فاکتورهای مهم سئو محسوب می‌شود. قبل از این که الگوریتم‌های جستجوگرهای اینترنتی تا این حد پیچیده و پیشرفته شود، تگ عنوان یک راه آسان برای تعیین موضوع صفحه به شمار می‌رفت. 

اکنون و با پیشرفت موتورهای جستجو، فاکتورهای دیگری همچون اطلاعات لینک، تعاملات در شبکه‌های اجتماعی، و غیره نیز مورد نظر الگوریتم‌های رتبه‌بندی سایت‌ها قرار گرفته است. با این حال Title Tag هنوز هم که هنوز است ارزش زیادی برای سئو دارد. 

روش‌های بهینه‌سازی تگ عنوان 

1. دقیق باشید

در انتخاب تگ عنوان دقت کنید، به طوری که صفحه را به درستی برای جستجوگرهای اینترنتی توضیح دهد.

2. شلوغش نکنید!

یک قاعده خوب این است که تگ عنوان را خیلی مفصل نکنید. اگر شما بتوانید یک مقاله مجزا را در عنوان درج کنید، خوب است. این شیوه باعث می‌شود موتورهای جستجو آسان‌تر بتوانند از حال و هوای صفحه سر در بیاورند.

3. به محدودیت‌ها توجه داشته باشید

جستجوگرهای اینترنتی از طریق محدود کردن تعداد کاراکترهای تگ عنوان به حداکثر 70 کاراکتر، راه را بر زیاده‌گویی‌ها بسته‌اند! 

کاراکترهای بیشتر به صورت سه نقطه (...) نمایش داده می‌شود. شاید تگ عنوان طولانی و سه نقطه‌ای، برای کاربران چندان اهمیتی نداشته باشد ولی برای موتورهای جستجو خیر. 

4. فریبا باشید!

تگ عنوان شما اولین برداشت موتور جستجو از سایت و صفحه شماست، بنابراین خوب است قدری زیبا کار کنید. در این تگ فقط به فکر بهینه‌سازی سئو نباشید بلکه تجربه کاربر را هم در نظر بگیرید.
طبق مطالعات صورت گرفته، پیامی که شما از طریق تگ عنوان می‌توانید منتقل کنید، قادر است ترافیک بیشتری روانه سایت شما کند. 

یک مثال

با این توضیحاتی که ارائه شد، شما بگویید کدام یک از این دو جمله بهتر و کاربردی تر است:

الف) دوربین دیجیتالی – نام شرکت 

ب) دوربین دیجیتالی و لوازم جانبی آن را بخرید – تخفیف 20 درصدی محدود – نام شرکت 

و در آخر 

نکته آخر این که تمام کلیدواژه‌هایی که در تگ عنوان، توضیحات متا و URL نمایشی که با عبارت جستجوی درج شده در سایت جستجوگر مطابقت داشته باشد، در صفحه نمایش نتایج جستجو به صورت برجسته نمایش داده می‌شود. 

از آنجا که جستجوگرها از تگ عنوان برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کنند، یک Title Tag بهینه شده و جذاب می‌تواند نرخ کلیک‌خوری سایت را بالا برده و آگهی از برند را افزایش دهد. 

برچسب ها : : سئو, تگ عنوان
تعداد امتیازات :

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

نظرات ارسال شده

سرفار
سرفار چهارشنبه, 18 مرداد,1396 23:07
با تشکر
مطلب قشنگی بود.

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

آرشیو آموزش

نظرات کاربران

بالا