راهکارهایی برای جذاب کردن تیترها

راهکارهایی برای جذاب کردن تیترها

Irandnn - یکی از مهمترین کارها در بازاریابی محتوا، انتخاب عناوین گیرا و مناسب است. 

نوشتن یک عنوان زیبا و جذاب یکی از بهترین کارهایی است که شما می‌توانید از طریق آن، کاربران را به خواندن نوشته‌تان جلب کنید. 
تجزیه و تحلیل تیترهایی که دیگران زده‌اند، یک راه عالی برای رسیدن به تیترهای مناسب محسوب می‌شود. 
علاوه بر این یک سری فوت و فن در این خصوص وجود دارد که باعث می‌شود عناوین شما جذاب‌تر و خواندنی‌تر گردد. 

1. عنوان را کوتاه و شیرین کنید 

بسیاری از خوانندگان و جستجوگرهای اینترنتی به راحتی از کنار عناوین طولانی می‌گذرند، چرا که اینها خسته‌کننده و حتی آزاردهنده‌اند.
اکنون ذائقه فست فودی کاربران، با خواندن یک نوشتار طولانی چندان سازگار نیست. 
مردم دوست دارند به عنوان نگاه کنند و از فحوای کلی متن چیزی دست‌شان بیاید.
در عنوان باید از صد کاراکتر یا کمتر استفاده شود.

2. عناوین سازگار با توییتر درست کنید

این توصیه تقریباً همان «عنوان کوتاه انتخاب کنید» است. مخاطبان شبکه‌های اجتماعی عاشق جمله‌بندی‌های مختصر و مفید هستند. 
عنوانی برگزینید که بتوانید آن را به آسانی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و بابت طولانی بودن آن به مشقت نیفتید و برای دیگران هم اسباب زحمت فراهم نکنید!

3. عنوانی قدرتمند و گیرا درست کنید

از افعال مجهول استفاده نکنید. جملات مجهول باعث می‌شود پیام شما ابتر بماند.
به جای آن از افعال معلوم بهره بگیرید زیرا چنین جملاتی از قدرت بیشتری برخوردار است و از توانایی قلم و نوشتار شما حکایت دارد. 

4. خشک نباشید

حتی در سرسخت‌ترین و فنی‌ترین متون هم می‌توان رگه‌هایی از مطایبه و شوخی یافت. ذات آدمی اینگونه است. با القای احساسات - مانند طنز، خشم و کنجکاوی - عناوین خود را جذاب‌تر کنید. 

5. از عناوین به‌روز استفاده کنید 

در عنوان خود از کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت دارد.  به عبارت دیگر، از اصطلاحات رایج مربوط به آن مطلب و حرفه باخبر باشید و همان‌ها را به کار گیرید. 
فرضاً اگر شما معمولاً از اصطلاح B2B Public Relations استفاده می‌کنید در حالی که هشتگ‌های آن در توییتر به صورت B2B PR است، دست نگه دارید.  

6. از سئو غافل نشوید

به یاد داشته باشید که شما علاوه بر کاربران، برای موتورهای جستجوی اینترنتی هم مطلب می‌نویسید. 
کلمات کلیدی و اصلی را در کل متن و زیرعناوین (subheading) پراکنده کنید و آنها را در عنوان هم به کار گیرید.

7. از برنامه‌های تحلیلگر استفاده کنید 

از برنامه‌های Headline Analyzer یکی را انتخاب کنید و با آن کار کنید؛ مثل CoSchedule که در واقع یک ابزار مدیریت محتواست.
البته این برنامه موفقیت صد در صدی تیترهای شما را تضمین نمی‌کند ولی از طریق برملا کردن ضعف‌های آن، به شما کمک می‌کند که خروجی بهتری تولید نمایید. 
به سایت coschedule.com/headline-analyzer مراجعه کنید و در کادر مربوطه، عنوان مورد نظرتان را وارد کنید و Analyze Now را فشار دهید.
به عنوان مثال من عبارت How to Write Press Release Headlines را وارد کردم. سیستم 65 امتیاز به من داد و نمره‌ام را C- تعیین نمود؛ یعنی خیلی خوب نیست. 
خود سایت می‌گوید که عنوان شما فاقد آن دسته از کلمات مهمی است که برای خواندنی کردن و به اشتراک‌گذاری مطلب توسط کاربران ضرورت دارد.
بار عاطفی عنوان هم 33 درصد تعیین شده است. 
حال اگر شما این تیتر را محک بزنید: How to Write Press Releases That People Read، می بینید که امتیاز شما به 71 رسیده و رتبه‌تان A+ شده.
خب، این بدک نیست.

منبع: B2B PR Sense Blog

برچسب ها : : محتوا
تعداد امتیازات :

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

نظرات ارسال شده

هم اکنون هيچ نظري ارسال نشده است. شما مي توانيد اولين نظردهنده باشد.

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

آرشیو آموزش

نظرات کاربران

بالا