دو راهکار طلایی برای بالا بردن فروش وب‌سایت‌های تجاری

دو راهکار طلایی برای بالا بردن فروش وب‌سایت‌های تجاری


Irandnn - برای این که وب‌سایت شما در اینترنت بیشتر بفروشد، به «معماری محتوا» و «بینش داده‌ای» توجه خاصی نشان دهید. 

معمولاً وقتی از افزایش فروش در وب‌سایت سخن به میان می‌آید، نگاه ها به سمت ساخت یک سایت بصری جذاب که بتواند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند معطوف می‌شود. 
شما می‌توانید از طریق بهبود عملکرد داخلی وب‌سایت تجاری‌تان، کسب‌وکار خود را ارتقاء بخشید. 
در این نوشتار ما به دو عنصر مهم در این حوزه اشاره می نماییم:

1. به معماری محتوا بیاندیشید

مهمترین عنصر در طراحی وب‌سایت، معماری محتوا (Content Architecture) است که در واقع نشان‌دهنده شیوه سامان بخشیدن به فرمت‌های گوناگون محتوا در وب‌سایت می‌باشد. 
بهترین معماری محتوا، بر اساس اهداف سازمانی از پیش تعیین شده طراحی می‌گردد. 
معماری محتوا تاثیر زیادی در فرایندهای درون سازمانی شما در آینده داشته و بر انعطاف‌پذیری و کارآمدی سایت نیز کاملاً اثرگذار است. 
با این حال چنین موضوع مهمی، اغلب در ساخت وب‌سایت‌ها نادیده گرفته می‌شود.
به هنگام طراحی وب‌سایت تجاری‌تان، در مورد اهداف کلیدی خود از قبیل فروش، متمرکز شوید و پنج یا ده گردش کار برتر کاربران خود را در نظر بگیرید. 
پس از انجام این کار، می‌توانید بر اساس بینش به دست آمده، معماری کل سایت‌تان را تنظیم و طراحی نمایید. 
یک معماری خوش‌ساخت، نه تنها تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد بلکه فرایند درج و ویرایش محتواها را نیز برای کارکنان و وب‌مستر آسان می‌سازد. 
این کار صرفه‌جویی عظیمی در زمان، هزینه و وقت شما به همراه دارد، و دقیقاً به همین دلیل فوق‌العاده ارزشمند است.

2. از داده‌ها بینش بگیرید

شما با مراجعه به داده‌های فروش خود می‌توانید درک خوبی از فضای کلی کسب‌وکارتان به دست آورید. 
تجزیه و تحلیل داده‌ها یک گام فوق‌العاده مهم در بهینه‌سازی استراتژی تجاری محسوب می‌شود و اگر این کار به طور منظم انجام شود (مثلاً هر روز، یا هر هفته یا هر ماه یک بار) می‌تواند بینش‌های خارق‌العاده‌ای در اختیار شما بگذارد.  
در بخش طراحی، ابزاری همچون Google Analytics قادر است بینش‌های کلیدی درباره نحوه عملکرد کاربران سایت به شما نشان دهد. 

  • آیا کاربران سایت می‌توانند به راحتی محتواهای مورد نظرشان را بیابند؟ 
  • آیا نرخ پرش صفحات فرود سایت شما بیش از حد معمول است؟ چرا؟
  • آیا بازدیدکنندگان، سریعاً سایت شما را ترک می‌گویند؟

این موضوع در مورد فروش سایت نیز کاربرد دارد:

  • کدام محصول بیش از همه به فروش می‌رسد؟ 
  • تبلیغات ویژه شما چگونه انجام می‌شود؟
  • میانگین سفارش های مشتریان سایت چقدر است؟

آیا شما بر اساس بینش‌های به دست آمده، می‌توانید محصولات یا تخفیف‌های خاصی را به کاربر پیشنهاد دهید؟
اصولاً برای درک نحوه عملکرد وب‌سایت و بهبود استراتژی‌های به کار رفته در آن، معیارهای زیادی وجود دارد که در ادامه به دو مورد از آنها اشاره می‌شود.

نرخ تبدیل در صفحه فرود 

به نرخ تبدیل صفحه فرود سایت‌تان نگاهی بیاندازید: 

  • آیا در سایت شما یک صفحه خاص محصول وجود دارد که عملکرد آن بسیار عالی و چشمگیر باشد؟
  • عملکرد و بازده کدام صفحه سایت، به مرور زمان بهتر یا بدتر می‌شود؟
  • آیا عملکردِ خوبِ صفحاتِ موفق بر صفحات ناموفق اثر می‌گذارد و آنها را نیز ارتقاء می‌بخشد؟

نرخ پرش 

Bounce rate یا نرخ پرش یعنی میزان پس‌زدگی و خروج کاربران از سایت، نشان می‌دهد که چند درصد از کاربران، سایت را بدون انجام کار خاصی یا بدون مراجعه به بخش‌های دیگر رها کرده‌اند. 
نرخ پرش هر چه کمتر باشد بهتر است.
به همین دلیل اگر یک صفحه‌ی خاصی در سایت دارای نرخ پرش بالایی است، باید دست به کار شوید و آن را از این وضعیت بیرون آورید.

  • آیا عنوان صفحه دقیقاً نشان‌دهنده‌ی محصول یا محتوای آن است، یا خیر؟
  • آیا محتوای صفحه دارای نظم و ترتیب است، یا همه چیز روی هم تلمبار شده است؟
  • آیا اطلاعات مورد نظر را می‌توان به راحتی در صفحه یافت، یا خیر؟

منبع: ترجمه نسبتاً آزاد از CMSCritic.com

تعداد امتیازات :

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

نظرات ارسال شده

هم اکنون هيچ نظري ارسال نشده است. شما مي توانيد اولين نظردهنده باشد.

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

آرشیو آموزش

نظرات کاربران

بالا