سه راهکار ساده برای ارتقای سئوی وب‌سایت‌ها
تعداد امتيازات: (16)

سه راهکار ساده برای ارتقای سئوی وب‌سایت‌ها

30 اسفند 1395 Article Rating

امروزه در مورد سئو (SEO) مطالب و مقالات زیادی در اینترنت نوشته شده است.

ما در این نوشتار مختصر قصد داریم با طرح سه پرسش، راهکارهایی سریع برای بهبود سئوی سایت‌تان عرضه نماییم:

 

1. چند نفر به شما لینک داده‌اند؟

این یک راه عالی برای باخبر شدن از تعداد دوستانی است که شما دارید ولی تا کنون از وجود آنها بی‌اطلاع بوده‌اید.

برای این که بدانید لینک‌های ورودی (Inbound Link) به سایت شما چقدر است، در کادر جستجوی گوگل یا بینگ، این عبارت را وارد کنید:

link:www.yourdomainhere.com

یا

link:yourdomainhere.com

به عنوان مثال، من برای این که بفهم کل افرادی که به سایتم لینک داده‌اند چند نفرند، عبارت link:irandnn.ir را وارد کرده و جستجوی دومی هم با عبارت link:www.irandnn.ir انجام می‌دهم.

نکته: حتماً هر دو نام دامنه‌تان را جستجو کنید؛ یعنی یک بار با www و یک بار بدون www.

ضمناً بین عبارت link: و نام دامنه‌تان هیچ فاصله‌ای قرار ندهید.

 

2. آیا محتواهای شما به راحتی در گوگل نمایش داده می‌شود؟

اگر شما محتوایی برای به اشتراک‌گذاری تولید می‌کنید، ابتدا باید آن را در سایت خودتان منتشر نمایید، سپس اطمینان حاصل کنید که پیش از ارسال آن به جاهای دیگر، گوگل آن را ایندکس کرده است.

صفحات جدید سایت شما در جستجوهای گوگل ایندکس نمی‌شود، مگر این که قبلاً خودِ سایتِ شما ایندکس شده باشد.

گوگل برخی سایت‌ها را بیشتر از دیگر سایت‌ها ایندکس می‌کند و گویی سر و سری با آنها دارد یا بیشتر دوستشان می‌دارد!

به عبارت دیگر ممکن است پست‌های جدید سایت‌تان، با گذشت چند روز یا حتی چند هفته، در گوگل ایندکس نشود.

چگونگی ایندکس شدن مطالب در گوگل و الگوریتم به کار رفته در این خصوص، مبحث پیچیده و دامنه‌داری است که نه من حوصله نوشتن آن را دارم و نه شما فرصت خواندنش را! ولی اجمالاً بدانید که گوگل از محتواهای تکراری (Duplicate Content) بیزار است و حتی برای آن جریمه در نظر گرفته است.

بنابراین اگر می‌خواهید از مزایای محتواهای دست اولی که خودتان تهیه کرده‌اید بهره‌مند شوید، ابتدا آن را در سایت‌تان منتشر کنید سپس در گوگل دست به جستجو بزنید تا مطمئن شوید که در گوگل هم ایندکس شده است (پیش از انتشار مطالب در دیگر سایت‌ها و پلتفرم‌ها).

معمولاً تنها یک پاسخ در صفحه جواب‌های گوگل ظاهر می‌شود و آن، همان سایتی است که گوگل قبل از دیگر سایت‌ها پیدا کرده است.

سوال: چگونه می‌توانیم بفهمیم که آیا یک سایت ما در گوگل ایندکس شده است یا خیر؟ به عبارت دیگر از کجا بفهمیم که سایت ما به دیتابیس گوگل افزوده شده است؟

پاسخ: راه حل آسان است. در گوگل این عبارت را جستجو کنید:

site:www.url.com/pagename.html

 

3. کلیدواژه‌های مناسب شما کدام است؟

برای این که ببینید در سایت، چه مقالات و محتواهایی برای کلیدواژه‌های مورد نظرتان دارید، راه حل سریع و آسانی وجود دارد؛ و آن این که در جستجوگر گوگل این عبارت را تایپ کنید:  

site:website.com Keyword Here

به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید بدانید در سایت CNN چند صفحه درباره «انتخابات» وجود دارد، باید این گونه بنویسید:

site:www.cnn.com election

ضمناً با این روش می‌توانید بفهمید که رقبای‌تان بر روی چه نوع محتواهایی بیشتر کار می‌کنند، و پس از آن، نقشه راه مناسبی برای خود طراحی کنید تا از آنها عقب نمانید.

منبع: DigitalFamily.com

نظرات ارسال شده

1
# سئو .... (چهارشنبه, 02 فروردین,1396 07:21 ب.ظ)
سلام ممنون از وب سایت خوبتون

ارسال نظر جديد

نام

ایمیل

DnnForge - NewsSearch

گروه ها

گروه ها

آرشیو اخبار

نظرات کاربران

بالا