راهبران LMS سامانه آموزش مجازی

فرآیند آموزش و یادگیری را اثربخش، کم هزینه، ساده و همیشگی بدانید. کافی است سامانه آموزش مجازی خود را درست انتخاب کنید.

  • سامانه مبتنی بر وب
  • دارای طیف کامل ابزارهای اجرای آموزش مجازی
  • منعطف و دارای قابلیت سفارشی سازی
  • کاربری ساده و روان
  • دارای نرم افزار موبایل ویژه فراگیران
  • جایگزین قدرتمندی برای سیستم‌های آموزشی سنتی با امکان پوشش آموزشهای رسمی و غیر رسمی.
سامانه آموزش مجازی سامانه آموزش مجازی
دارای رتبه 3.5/5 بر اساس 11 نظرات مشتری
ریال 100
سامانه LMS راهبران مبتنی بر وب، دارای نرم افزار موبایل، با کاربری ساده و روان
آموزش مجازی - توسط , دوشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
1/ 5ستاره ها
فرآیند آموزش و یادگیری را اثربخش، کم هزینه، ساده و همیشگی بدانید. کافی است سامانه آموزش مجازی خود را درست انتخاب کنید.

ویژگی‌ها

مناسب برای مراکز آموزشی رسمی و کاربردی، صنایع و کسب و کارها در ابعاد کوچک تا بزرگ، سازمان‌ها، مدرسین و متخصصین. اجرای آموزش‌های آکادمیک، آموزش کاربردی و مهارتی، مباحث توسعه فردی، آموزش‌های منابع انسانی (پیش از استخدام، آموزش‌های شروع کار، آموزش‌های ضمن کار و ...) در این سیستم قابل پیاده‌سازی است

  • داشبورد عملکرد کاربران
  • پوشش استانداردهای
    SCORM و xAPI
  • آزمون‌ساز
  • نرم‌افزار موبایل
    ویژه فراگیر
  • سیستم Gamification
  • زیر سیستم تدوین
    محتوای آموزشی LCMS
  • مدیریت گزارشات
  • مدیریت پیشرفت دسترسی‌ها
  • پروفایل کاربر
  • درگاه پرداخت آنلاین
  • تکالیف دوره
  • تالار گفتگوی دوره
  • کلاس مجازی
  • مدیریت کاربران
  • پوشش فرمت‌های مختلف محتوای آموزشی

پرتال آموزشی

پرتال آموزشی درگاه واحدی است که مأموریت آن تسهیل فرآیند آموزش و یادگیری است. این مأموریت از طریق فراهم آوردن منابع آموزشی، ابزارها و راهنماها و ارائه دوره‌های آموزشی به عنوان هسته اجرایی انجام می‌شود.

  • امکان بهره‌برداری از ابزارهای محتوایی و تعاملی
  • ماژول‌های دانشنامه، ویکی، وبلاگ
  • تالار گفتگوی عمومی
  • اخبار و مقالات
  • مراکز دانلود مستندات
  • فرم‌های جمع‌آوری داده
  • پشتیبانی آنلاین
  • قابلیت تعریف انواع دسترسی

کلاس مجازی

در مکانیزم آموزش مجازی و در دوره‌های ILT یا دوره‌های استاد محور برای برگزاری کلاس به شکل مجازی ابزارهای مختلفی به کار می‌روند که شاید مهم‌ترین و مطرح‌ترین آن‌ها محصول شرکت ADOBE است که ویژگی‌های کلی زیر را داراست:

  • برگزاری جلسات الکترونيکي (وبينار)، وب کنفرانس، کلاس مجازی (Virtual Classroom)، سمينار آنلاین، کارگاه آموزشي
  • یکپارچه با نرم‌افزار قدرتمند (ADOBE Connect)
  • ارتباط استاد و فراگیران بصورت داده‌های رمز گذاری
  • فشرده‌سازی اطلاعات جهت افزایش سرعت
  • تنظیم خودکار کیفیت صدا و تصویر بر اساس سرعت ارتباط
  • نمايش فيلم، وايت برد الکترونیک، قابلیت چت، اشتراک انواع فايل، قابلیت کنترل کامپیوتر فراگیران، قابلیت اشتراک صفحه استاد و ...

یادگیری ترکیبی (Blended Learning)

سامانه آموزش مجازی راهبران امکان بهره‌گیری از انواع روش‌های یادگیری را برای کاربر فراهم می‌سازد.

  • استفاده از محتوای آموزشی دیجیتال با امکان پخش فایل‌های چندرسانه‌ای
  • استفاده از کلاس و کارگاه مجازی
  • استفاده از وبینار و همایش مجازی
  • انعکاس نتایج کلاس حضوری در سامانه
  • بهره‌گیری از انجمن‌ها و تالارهای گفتگوی دوره‌ها
  • ارائه انواع دانشنامه و ویکی
  • امکان استفاده از طریق موبایل ( Mobile Learning )

کاهش قابل ملاحظه هزینه

سهولت دسترسی

سهولت کاربری

برگزاری کلاس مجازی

سهولت در تولید
محتوای آموزش مجازی

قابلیت سفارشی سازی

نرم‌افزار موبایل فراگیر

یکی از مهم‌ترین رسانه‌های آموزش مجازی، تلفن همراه هوشمند است. در کنار سامانه LMS راهبران، نرم‌افزار موبایل ویژه فراگیران، فرآیند یادگیری را برای ایشان تسهیل و نظام‌مند می‌کند. از جمله مهمترین ویژگی‌های ال ام اس موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش دوره‌ها و محتوای دیجیتال آن‌ها
  • پخش محتوای چند رسانه‌ای دوره‌ها
  • شرکت در آزمون‌های دوره
  • صندوق پیام‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها
  • نمایش تقویم آموزشی کاربر
  • جستجوی پیشرفته دوره‌ها و محتوا
  • پروفایل کاربر
  • داشبورد آموزشی کاربر

تصاویری از سامانه آموزش مجازی راهبران (LMS)

داشبورد سامانه آموزش مجازی
پنل مدیریت دوره ها
صفحه دوره آموزشی
پرتال آموزشی

سوالات متداول

این سامانه برای هر شخص حقیقی و حقوقی که بخواهد مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی را به صورت مجازی ارائه نماید، مناسب است. اساتید در حوزه‌های علمی و مهارتی می‌توانند از این نرم‌افزار به عنوان زیرساخت ارائه آموزش‌های خود در بستر وب استفاده کنند. همه سازمان‌ها و کسب و کارهایی که موضوع آموزش برای آنها دارای اهمیت است، می‌توانند برای آموزش منابع انسانی خود یا مشتریان، قشر مخاطبان و ذینفعان، این سامانه را به عنوان راه حل انتخاب نمایند. مجموعه‌هایی نظیر آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی که آموزش، تمام یا بخشی از مأموریت آنها محسوب می‌شوند نیز از جمله مهمترین متقاضیان این نرم‌افزار محسوب می‌شوند

اگر قرار باشد آموزش یک فرآیند مستمر باشد، لازم است میزان اثربخشی آن اندازه‌گیری شود. آموزش در یک مکانیزم تعاملی به مراتب دارای اثربخشی بیشتر خواهد بود. ایجاد انگیزه برای یادگیری، در این فرآیند جایگاه ویژه‌ای دارد. استفاده از تمام ابزارهای آموزشی و کمک آموزشی در یک آموزش اثربخش حائز اهمیت است. یادگیری ترکیبی (Blended Learning) امروزه به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به سایر روش‌های یادگیری دارد. این موارد و بسیاری موارد دیگر، امکاناتی است که در یک سیستم مدیریت آموزش مجازی فراهم می‌شود، از این رو صرف ارائه یک محتوای آموزشی در قالب دیجیتال، هیچ گاه یک چرخه کامل آموزشی شکل نمی‌گیرد.

نکته‌ای که همواره در بهره‌برداری از نرم‌افزارها مغفول می‌ماند، خدماتی است که موجب موفقیت یک نرم‌افزار در یک مجموعه می‌شود. آموزش، پشتیبانی و نگهداری در یک نرم‌افزار می‌تواند ضریب موفقیت آن را به شدت افزایش دهد. به علاوه توسعه‌پذیری، مقیاس‌پذیری و قابلیت متناسب‌سازی یک نرم‌افزار با اقتضائات یک مجموعه نیز عامل بسیار مهمی در موفقیت نرم‌افزارهاست. گذشته از این موارد، نرم‌افزارهای خارجی با سیستم آموزشی متداول در کشور منطبق نیستند و به خصوص در حوزه آموزش، این مهم، بسیار در موفقیت نرم‌افزار تعیین کننده است.

سامانه مجهز به یک موتور برگزاری کلاس آنلاین است که به صورت یکپارچه با نرم‌افزار فعالیت می‌کند. بنا به صلاحدید مدرس یا مدیر سامانه در هر دوره که برگزار می‌شود، می‌توان کلاس مجازی ایجاد کرد. فراگیران دوره می‌توانند در زمان مشخص وارد این کلاس شده و به صورت مستقیم از ارائه مدرس استفاده کنند. کلیه امکانات تعامل با مدرس در این سیستم پیش‌بینی شده است و از این رو کاملاً مشابه یک کلاس حضوری می‌باشد. در ضمن، محتوای کلاس هم به صورت خودکار برای مراجعات بعدی ذخیره می‌گردد. هر نوع کلاس مجازی، کارگاه مجازی و وبینار از طریق این موتور قابل اجراست.

روش‌های مختلفی برای تعامل در سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی (lms) پیش‌بینی شده است. از ارتباط مستقیم با مدرس از طریق ارسال و دریافت پیام خصوصی تا ارتباط با سایر فراگیران به این روش، و همینطور انجمن‌ها و تالارهای گفتگو که برای هر دوره می‌تواند به صورت مستقل ایجاد شود. اما سامانه مجهز به یک زیرسیستم Gamification است. فعالیت‌های مختلف فراگیران در سامانه دارای امتیاز است. مشاهده محتوای آموزشی، شرکت در آزمون‌ها و تمرین‌ها و ... هر کدام برای فراگیر امتیازی به همراه خواهد داشت. از این امتیازات به عنوان ملاک تشویق فراگیران استفاده می‌شود، که تأثیر بسزایی در جذب و درگیر شدن فراگیر با دوره‌ها دارد.

همه کاربران از یک درگاه واحد وارد سامانه lms می‌شوند و محیط کلی کاربری آنها مشابه است، اما بسته به نقشی که در سامانه دارند و سطوح دسترسی که مدیر سامانه تعریف می‌کند، گزینه‌های محیط کاربری متفاوت است. همه کاربران دارای یک داشبورد اطلاعاتی هستند که چکیده عملکرد آموزشی ایشان را در قالب خلاصه آمار و اطلاعات ارائه می‌کند. فراگیران و مدرسان هر یک دارای یک تقویم کاری مستقل هستند که کلیه فعالیت‌های آموزشی ایشان در این تقویم منعکس شده است. به علاوه سیستم اطلاع‌رسانی سامانه، رویدادهای آموزشی را به ایشان یادآوری می‌کند. مدیر سامانه هم به تقویم کلی سامانه برای همه دوره‌ها دسترسی دارد.

نرم‌افزار موبایل طراحی شده برای سیستم آموزش مجازی، مسئولیت رساندن محتوای آموزشی دوره‌ها به فراگیران را بر عهده دارد. با این نرم‌افزار، فراگیران همواره به محتوای آموزشی دوره‌های خود دسترسی دارند و می‌توانند فعالیت‌های آموزشی خود را بر اساس تقویم آموزشی پیگیری و اجرا نمایند. از این رو سامانه آموزش مجازی راهبران یادگیری مبتنی بر موبایل (Mobile Learning) را پوشش می‌دهد. سعی شده است در طراحی واسط کاربری نرم‌افزار موبایل و تجربه کاربری (User Experience) حداکثر سهولت کاربری دیده شود.

روش گزارش‌دهی در سامانه ساختار منعطف و قابل توسعه دارد. مدیر سامانه می‌تواند هر نوع گزارش از سامانه را از طریق نرم‌افزار مکمل Stimulsoft طراحی نموده و از طریق پنل پیش‌بینی شده در سامانه بارگذاری نماید. پس از بارگذاری فایل گزارش در سامانه، با هر بار اجرای گزارش، اطلاعات به روز با ساختار مورد نظر مدیر سیستم، ارائه می‌شود. امکان اخذ خروجی‌های Excel و PDF از گزارشات نیز وجود دارد. گزارشات اصلی شامل گزارشات عملکرد یادگیری فراگیران و خروجی‌های کمی دوره‌ها، در سامانه به صورت پیش‌فرض وجود دارد.

مهمترین فاکتور تأثیرگذار در موفقیت یک دوره آموزشی، کیفیت محتوای آموزشی و نحوه تنظیم آن است. با تدوین اهداف آموزشی و Story board برای دوره همه چیز آغاز می‌شود. سامانه دارای یک LCMS یا سیستم مدیریت محتوای آموزشی است که اجازه تدوین محتوا در قالب بخش‌ها و درس‌ها را میسر می‌سازد. انواع محتواها با فرمت‌های مختلف در سامانه قابل پیاده‌سازی است. سامانه دارای SCORM Player است که اجازه استفاده از محتواهای تولید شده در قالب استاندارد SCORM را میسر می‌سازد (نسخه‌های 1، 1.1، 1.2 و 2004).

در سامانه امکان پیاده‌سازی انواع کمی‌سازی و معیاردهی برای عملکرد یادگیری فراگیران وجود دارد. می‌توان ملاک موفقیت فراگیران را بر اساس مقیاس‌های مختلف تعریف کرد. برای هر دوره می‌توان انواع پیش آزمون، آزمون و کوئیز و آزمون نهایی را پیش‌بینی کرد. در ضمن می‌توان برای فراگیران، فعالیت‌های تکمیلی و تمرین طراحی کرد که آنها نیز در ارزشیابی نهایی دوره تأثیرگذار باشند. آزمون می‌تواند به صورت تصادفی و با پرسش‌ها و پاسخ‌های تصادفی تولید شود. پرسش‌ها هم می‌تواند انواع چندگزینه‌ای، تشریحی و جای خالی باشد. در نهایت می‌توان با امکانات پیش‌بینی شده در سامانه، روش‌های کاملی از بررسی عملکرد یادگیری فراگیران را طراحی کرد.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت سئوالات خود به انجمن سایت مراجعه نمایید