تمرکز و یکپارچگی در ارائه خدمات به ذینفعان برای سازمان ها و کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. پرتال خدمات الکترونیک یا پنجره واحد یا میز خدمت در واقع خروجی یک پروژه موفق تمرکزگرایی در ارائه خدمات الکترونیک است.
هدف این پروژه پاسخگویی هرچه بهتر، سریع تر و کامل تر به نیاز زینفعان اعم از داخل یا خارج سازمان/ کسب و کار است.
پنجره واحد پیشنهادی راهبران شامل سه ابزار کلیدی برای ایجاد بستر یکپارچه خدمات الکترونیک است:
چابکی سازمان در توسعه و بهبود خدمات
افزایش سطح رضایت مندی ذینفعان در اخذ خدمات