مجله اینترنتی تخصصی نرم افزار

با روش‌های افزایش بازدید سایت آشنا شوید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت، مهم‌ترین اقدام برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی است. اما برای پیشرفت و موفقیت باید کاری کنید که وب‌سایت شما دیده شود. افزایش بازدید سایت از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که باید توسط مدیران سایت جدی گرفته شود. در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، باید روش‌های افزایش بازدید سایت را پیاده‌سازی کنید تا هم وب‌سایت، به ترافیک مناسبی برسد و هم محصولاتی که ارائه می‌کنید بهتر دیده شوند.

افزایش بازدید سایت

در این نوشتار قصد داریم روش‌های افزایش بازدید سایت، رابطه آن با رتبه سایت و چگونگی به‌کارگیری این روش‌ها را مطالعه و بررسی کنیم و برای سوال «چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟» پاسخ مناسب پیدا کنیم.

روش‌های افزایش بازدید سایت

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو، از بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت است. برای این منظور باید محتوایی جذاب و باکیفیت تولید کنید و در عبارات و کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکار خود بهترین رتبه را در نتایج جست‌وجوی گوگل کسب کنید. به‌این ترتیب می‌توانید از ترافیک روزانه قابل توجهی بهره‌مند شوید.

به‌روز رسانی محتوا

در این روش باید محتواهای قدیمی و منقضی شده را از سایت خود حذف کنید و بخش‌های جدید، جذاب و مرتبط جایگزین آن کنید. به‌عنوان مثال یکی از روش‌های به‌روز رسانی محتوای صفحه محصولات این است که از کاربران بخواهید نظرات و نقدهای خود را در بخش «نظر خواهی از کاربران» بنویسند.

معرفی سایت به موتورهای جست‌وجو

معرفی سایت به موتورهای جست‌وجو

یکی دیگر از ترفندهای افزایش بازدید سایت، درخواست از موتورهای جست‌وجو برای خزش و ایندکس کردن وب‌سایت است. با این روش می‌توانید از ورودی‌های مرتبط با سایت در گوگل رتبه بهتری کسب کنید.

ایجاد بک‌لینک

زمانی که سایت دیگری به سایت شما لینک می‌دهد، موتور جست‌وجوی گوگل می‌فهمد سایت شما با کلمات کلیدی که روی آن‌ها لینک شده مرتبط است و این موضوع نشان‌دهنده ارزشمند بودن سایت است. علاوه‌براین، بک‌لینک‌ها می‌توانند در بالا بردن بازدید سایت موثر باشند. به‌این‌ ترتیب که کاربران با کلیک روی لینک موردنظر، به وب‌سایت شما وارد می‌شوند. بنابراین ایجاد بک‌لینک‌ نیز از روش‌های افزایش بازدید سایت است.

تحلیل رقبا

تحلیل رقبا

از مهم‌ترین ترفندهای افزایش بازدید سایت، توجه به رقبا، شناخت آن‌ها و تلاش برای پیشی‌گرفتن از آن‌ها است. در این زمینه باید سعی کنید بفهمید منابع اصلی ترافیک دریافتی رقبا از کجاست و مخاطبان آن‌ها بیشتر در کدام‌یک از کانال‌های بازاریابی قرار دارند.

بهینه‌سازی سایت براساس کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords)، عبارات خاصی هستند که هم هنوز رقبای زیادی به سمت آن‌ها نرفته‌اند و هم امکان حدس زدن قصد مخاطب از جست‌وجو راحت‌تر است. بنابراین شانس بیشتری برای کسب رتبه گوگل دارند و می‌توانند به افزایش بازدید سایت کمک کنند.

افزودن محتوا به سایت به‌صورت روزانه

وقتی کاربران بدانند در سایت شما هر روز چیز جدیدی برای دیدن وجود دارد، بیشتر ترغیب می‌شوند از سایت بازدید کنند. از سوی دیگر به‌روز رسانی دائمی محتوا و جدید بودن آن، از ملاک‌‌های مهم موتور جست‌وجوی گوگل برای دادن رتبه بهتر است. پس این راهکار هم از روش‌های افزایش بازدید سایت به‌شمار می‌رود.

انتشار محتوای اختصاصی در وب‌سایت

راه‌اندازی بلاگ، برگزاری دوره‌های رایگان، انتشار فایل‌های تخصصی، برگزاری وبینار و…راهی برای انتشار محتواها به‌صورت اختصاصی در وب‌سایت است. به‌این ترتیب کاربران دلیلی برای بازگشت به سایت شما خواهند داشت. همچنین پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان یا همراه با تخفیف، از دیگر روش‌های افزایش بازدید سایت به‌حساب می‌آید که می‌تواند وب‌سایت را از ترافیک قابل‌توجه‌ای بهره‌مند کند.

استفاده از فایل‌های صوتی یا پادکست‌ها

فایل صوتی یا پادکست

فایل‌های صوتی با حجم کم و پخش راحت، این روزهاعلاقه‌مندان بسیاری دارند. همچنین پادکست‌ها به دلایلی از جمله افزایش آگاهی از برند، ایجاد رابطه با مشتریان، بهبود سئوسایت و… حائز اهمیت‌اند. بنابراین می‌توانند مخاطبان زیادی داشته باشند، این مخاطبان با شنیدن پادکست‌های سایت، ناخودآگاه از شما حمایت کرده و ترافیک سایت را افزایش می‌دهند.

انتشار مطالب در بستر رایگان نشر محتوا

نگارش محتوا و انتشار آن روی پلتفرم‌های رایگان انتشار محتوا، مانند ویرگول، مدیوم یا لینکدین نیز از جمله ترفندهای افزایش بازدید سایت به‌شمار می‌رود. این روش‌ها کمک می‌کند تا بتوانید برای سایت خود بک لینک بسازید یا از کاربران بخواهید مطالب تکمیلی و جذاب‌تر را در وب‌سایت شما‌ دنبال کنند.

انتشار محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی از بهترین انواع محتوا برای ایجاد رابطه با مخاطب است. بنابراین بهتر است بعضی از محتواها را به‌صورت ویدئو بسازید و برای بالابردن بازدید سایت، آنها را در پلتفرم‌های رایگانی مانند آپارات، یوتیوب و… منتشر کنید. برای تشویق کاربران برای مراجعه به سایت (به‌واسطه این ویدیوها)، می‌توانید فقط قسمتی از ویدئو (دمو) را در این سایت‌ها منتشر کرده و لینک نسخه کامل را در وب‌سایت خود منتشر کنید. به‌این شکل کاربران ترغیب شده و روی آن کلیک می‌کنند.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش بازدید سایت، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی است. این روزها تقریبا تمامی کاربران اینترنت، با شبکه‌های اجتماعی سروکار دارند و نباید از مزایای بی‌شماری که این شبکه‌ها ارائه می‌دهند به‌سادگی گذشت. می‌توانید با عضویت در شبکه‌های اجتماعی و درنظر گرفتن قوانین هر پلتفرم، لینک سایت یا پست‌های خود را در آن قرار دهید و از این طریق ترافیک بیشتری جذب کنید.

استفاده از ایمیل‌ مارکتینگ

یکی از راه‌های مناسب برای هدایت بازدیدها به سایت استفاده از ایمیل مارکتینگ است. می‌توانید از این روش بازاریابی به‌منظور ایجاد یک کانال انحصاری جذب مخاطب استفاده کرده و از همین راه اقدام به معرفی و فروش مستقیم محصولات و خدمات خود کنید. نکته قابل‌توجه اینکه: فقط پیشنهادات مفید و محدود را از این طریق ارسال کنید تا هم مخاطبان از نام برند شما خسته نشوند و هم خطر اسپم شدن سایت به حداقل برسد. بنابراین ایمیل مارکتینگ نیز از روش‌های افزایش بازدید سایت به‌شمار می‌رود.

شرکت در گروه‌ها، انجمن‌ها و فروم‌ها

از دیگر روش‌های افزایش بازدید سایت، شرکت در فروم‌ها و گروه‌هایی است که به حوزه کاری شما مربوط هستند. با فعالیت‌ در این گروه‌ها ضمن شرکت در بحث‌‌های شکل گرفته، می‌توانید به سوالات مخاطبان نیز پاسخ داده و برای خود اعتبار ایجاد کنید. به‌این ترتیب افراد به کسب‌وکار شما علاقه‌مند شده و با شما تعامل بیشتری خواهند داشت. این رجوع مدام به وب‌سایت، در افزایش ترافیک سایت موثر است.

اهمیت نسخه موبایلی وب‌سایت

طراحی ریسپانسیو

این روزها تمامی کاربران اینترنت، یک گوشی موبایل هوشمند دارند و طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از 70% بارگذاری وب‌سایت‌ها از طریق مرورگرهای موبایل صورت می‌گیرد. بنابراین طراحی نسخه ریسپانسیو یا واکنش‌گرای سایت بسیار حائز اهمیت است. طراحی مناسبی که در انواع گوشی‌ موبایل با اندازه صفحه نمایشگر متفاوت، وب‌سایت را به راحتی و بدون مشکل نمایش دهد، بدون شک طراحی مناسبی که وب‌سایت را در انواع گوشی‌های موبایل (با هر اندازه صفحه نمایش)، به راحتی و بدون مشکل نمایش دهد، مسلما از مهم‌ترین فاکتورهای کسب موفقیت در جذب مخاطب است.

بررسی وضعیت لینک‌ها و صفحات وب‌سایت

اگر مدت طولانی است که به سراغ لینک‌ سایر صفحات و مطالب قدیمی سایت نرفته‌اید، بهتر است با استفاده از ابزارهای موجود مانند وب‌سایت‌های آنلاینی همچون Deadlinkchecker.com ، BrokenLinkCheck.com و DrLinkCheck.com این کار را انجام دهید. زیرا لینک‌های خراب و غیرقابل استفاده از مهم‌ترین دلایل کاربران برای ترک سایت هستند. زمانی که مخاطب از سایر منابع وارد یکی از صفحات سایت شما شده و با Error 404، حس بدی نسبت به سایت پیدا خواهد کردو نام وب‌سایت به عنوان سایتی ضعیف و اسپم در ذهن او می‌ماند. علاوه‌براین، موتورهای جست‌وجو این دسته از سایت‌ها را جریمه می‌کنند.

ایجاد صفحات فرود (landing page)

پیش‌تر دانستیم، صفحات فرود بر اساس هدف، به شکل‌های متفاوتی طراحی می‌شوند. اما نکته قابل توجه این است که در طراحی این صفحات باید به کاربر پسند بودن آن‌ها توجه کرد. لندینگ پیج‌ها صفحات شاخصی هستند که کاربران به واسطه آن‌ها وارد صفحه‌ای از سایت شما می‌شوند که (صفحه‌ای خاص که قبلا به‌عنوان هدف شما برای بازدید در نظر گرفته شده است.) بنابراین برای داشتن لندینگ‌پیج نیاز به هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی قبلی است. همچنین باید به‌طور مداوم به بهینه‌سازی و به‌روز رسانی آن بپردازید تا بتوانید از این روش برای افزایش بازدید سایت کمک بگیرید.

اهمیت تولید محتوای خوشه‌ای (content cluster)

از دیگر ترفندهای افزایش بازدید سایت، ایجاد ساختار خوشه‌ای محتوا است. در این روش شما یک کلمه کلیدی اصلی، انتخاب کرده و محتوایی پیرامون آن منتشر می‌کنید. سپس محتوای اصلی را به عنوان ستون درنظر گرفته و مرتبط با آن چند محتوای دیگر تولید می‌کنید. این روش به موتور جست‌وجوی گوگل کمک می‌کند تا رابطه بین صفحات مختلف را بهتر درک کند و موضوعاتی که شما در آن تخصص و اعتبار بیشتری دارید را تشخیص دهد. گوگل از این اطلاعات استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را به مخاطبان نشان دهد. به این شکل ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند.

سخن آخر

روش‌های افزایش بازدید سایت، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی است که مدیران وب‌سایت‌ها باید به فراگیری و کاربرد آن اهمیت دهند. صاحبان تمامی کسب‌وکارهای اینترنتی، صرف‌نظر از نوع محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنند، باید در صدد افزایش بازدید از سایت خود باشند. می‌توان گفت ترافیک هر سایت، جزئی از سرمایه آن سایت است. وب‌سایت شما هرچند از هر لحاظ عالی و رضایت‌بخش باشد، تا زمانی که نتوانید با کاربرد روش‌های بازدید از سایت، ترافیک آن را افزایش دهید، برای شما سودمند نخواهد بود. در این نوشتار به بیان، مطالعه و بررسی انواع روش‌های افزایش بازدید سایت پرداختیم.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.