Let’s travel together.

پنج ابزار بهبود سئو برای تازه‌کارها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شروع به کار یک سایت جدید، سر و کله زدن با قوانین بی‌انتهای سئو و مطالعه درباره جدیدترین به‌روزرسانی‌های جستجوگرهای اینترنتی، برای افراد کم تجربه می‌تواند کاری دلهره‌آور باشد.با این حال وب‌مسترها باید بهبود سئوی سایت‌شان را از جایی شروع کنند. در این نوشتار ما به پنج ابزار بهبود سئو اشاره داریم:

آنالیتیک و ابزار بهبود سئو

1. پلاگین‌های سئو

مرورگر فایرفاکس ابزاری به نام SEO for Firefox دارد که یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های سئو در وب است و بیش از 130 هزار وب‌مستر از آن استفاده می‌کنند.

SEO for Firefox معیارها را – بسته به تنظیمات شما – به طور مستقیم در صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش می‌دهد.

افزونه All-in-One SEO Pack برای بهینه‌سازی سئوی سایت‌های وردپرسی گزینه بعدی است. کار با این افزونه برای مبتدیان راحت و آسان است، هر چند امکانات پیشرفته‌ای در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

پشتیبانی از Google AMP، تغییر مسیر برگه‌های پوست به نوشته والد، ایجاد خودکار META tags و سازگاری با بسیاری از پلاگین‌های دیگر، از جمله قابلیت‌های All-in-One SEO Pack به شمار می‌رود.

در جامعه افزونه‌های جوملا می‌توانید بیش از 200 پلاگین مختلف برای بهبود سئو بیابید که Site Management Plugins از جمله آنهاست.

برای سایت‌های دروپال هم می‌توان از Scribe SEO Analyzer نام برد.

2. Xenu’s Link Sleuth

نرم‌افزار Xenu’s Link Sleuth برای کنترل لینک‌ها، تصاویر، فریم‌ها و پلاگین‌ها ابزار مناسبی است که با استفاده از آن می‌توانید منبع خطای 301 را بیابید.

3. یاهو و موز

در اینجا دو مورد از بهترین ابزارهای رایگان تحلیلگر لینک در وب را به شما معرفی می‌کنم: Yahoo! Site Explorer و Open Site Explorer که کاری است از سایت moz.

با این ابزارها می‌توانید اطلاعات جالبی از سایت خود یا سایت رقبای‌تان به دست آورید.

کشف و بررسی تمام لینک‌هایی که به سایت شما اشاره می‌کند، کلیدواژه‌ها و عبارات مورد استفاده در link anchortext، میزان استحکام و قدرت سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند و خیلی چیزهای دیگر، نتایج استفاده از این ابزارهای قوی است.

ابزار بهبود سئو و جستجو

4. تولبارهای سئو

یک راه آسان برای دستیابی به معیارهای سئو و ابزارهای تحقیق، استفاده از تولبار مرورگرهاست.

در این حالت مدیران سایت‌ها به جای این که به 10 سایت و نرم‌افزار و پلتفرم مختلف مراجعه کنند، همه اطلاعات مورد نیازشان را از یک جا – که همان تولبار باشد – دریافت می‌کنند.

SEOBook که کاری است از SEO Aaron Wall،  از ابزار بهبود سئو است که هر نوع اطلاعاتی را که شما درباره یک سایت بخواهید بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهد؛ از قبیل اطلاعات لینک‌ها و نیز معیارهای پیشرفته‌ای همچون تعاملات در شبکه‌های اجتماعی و تحقیق کلیدواژه‌ها.

SEOmoz تولبار بعدی است که که توسط شرکتی به همین نام تولید شده است.

Web Developer Toolbar از دیگر ابزار بهبود سئو است که مختص توسعه‌دهندگان وب است، ولی برای تازه‌کاران سئو هم می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

Web Developer Toolbar به جنبه فنی سئو می‌پردازد و مواردی همچون غیرفعال کردن جاوا اسکریپت، CSS و تصاویر برای دیدن چهره واقعی سایت‌تان از دید اسپایدرهای اینترنتی از جمله خدمات آن است.

5. ابزار تحقیق کلیدواژه‌ها

ابزارهای کندوکاو کلیدواژه‌ها یا همان کلمات کلیدی فراوان است و ما در اینجا فقط به سه نمونه اشاره می‌کنیم:

Google Keyword Tool External 

ابزار کلمات کلیدی گوگل مجموعه بسیار مناسبی برای به دست آوردن آمار تعداد جستجو و رقابت بر روی کلمات کلیدی مختلف است که مورد استفاده بسیاری از سئوکارها و مدیران سایت‌ها قرار دارد.

جالب اینجاست که Google Keyword Tool External بخشی از پلتفرم AdWords گوگل محسوب می‌شود.

Wordtracker ابزار رایگان دیگری است که تحلیل بسیار دقیقی از هر کلمه به شما می‌دهد و در نهایت دید بهتری از بازار در اختیارتان می گذارد.

Wordtracker داده‌ها را از متاکراول‌ها (MetaCrawler) می‌گیرد، نه از موتورهای جستجوگر.

نسخه پولی این ابزار هم ارائه شده است که البته چندان به کار ما ایرانی‌ها نمی‌آید!

Keyword Discovery

یک ابزار بسیار غنی است که در میان حرفه‌ای‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اطلاعات این ابزار از بیش از 200 موتور جستجو در دنیا فراهم می‌شود و پایگاه داده‌ی آن که حاوی بیش از 38 میلیارد جستجو است، ماهانه به‌روز می‌شود.

تحقیق کلیدواژه‌ها، جستجوی کلمات مرتبط در هر صنعت، رفع اشتباه‌های نگارشی و املایی از هنرهای Keyword Discovery است.

جمع بندی: 

گوگل، فایرفاکس، یاهو و پلاگین‌های دیگر همگی امکاناتی برای تازه‌کارها در حوزه سئو قرار داده‌اند که بتوانند به راحتی سئوی سایت خود را بهبود دهند. با این ابزارها به تحلیل خوبی از وضعیت خود، وضعیت بازار، خطاها و مشکلات سایت و دیگر موارد دست می‌یابید.

مطالب مشابه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.